Omgaan met een crisis is steeds blijven focussen op mogelijkheden
De coronacrisis was voor talloze bedrijven een regelrechte ramp, en de cultuursector zat in de hoek waar de raakste klappen vielen. Theatergezelschappen moesten op zoek naar manieren om toch op de één of andere manier inkomsten te genereren. Theatercollectief SKaGeN bedacht een uniek concept. Zij creëerden een reeks online theatervoorstellingen waarbij het publiek het reilen en zeilen van de personages kon volgen via een WhatsApp-chat die 24/7 werd geüpdatet, en dat enkele weken lang.
In onze methodiek splitsen wij verschillende doelgroepen op in verschillende fases. Zij die voor het eerst in contact komen met SKaGeN, zij die in interactie zijn gegaan met posts, video’s of mails en zij die bijna willen kopen maar toch niet hebben gekocht. En omdat al die doelgroepen in een verschillende fase zitten zorgen we voor verschillende afbeeldingen en video’s gemaakt voor die doelgroepen per fase. Die zie je hier links bijvoorbeeld! Het mooie is dat we dan de budgetten van de meest winstgevende advertenties per doelgroep kunnen verhogen.