Den dikke van marketing

Marketeers spreken soms hun eigen taal. Den Dikke Van Marketing wil bepaalde vaktermen naar het Nederlands vertalen zodat iedereen hem begrijpt. Den Dikke is er voor marketeers, bedrijven en leerlingen van het internet.

Analysis Paralysis

Ziekte waarbij teveel tijd wordt gegeven aan het bestuderen van een onderwerp terwijl je makkelijker de oplossing zou bereiken door actie te ondernemen.

B2B

Business to Business: markt waarbij handel wordt bedreven tussen bedrijven.

B2C

Business to consumer: markt waarbij handel wordt gedreven tussen bedrijf en consument.

Backlinks

Het aantal links die verwijzen naar jouw website. Belangrijk bij de positionering van jouw ranking in Google.

Buyer Persona

Een visuele voorstelling van een klant, liefst een ideale potentiële klant, gebaseerd op demografische gegevens & analyse. Belangrijk om te bepalen naar wie je gaat adverteren.

Call to action

Oproep tot actie ~ wat je wil dat je klant doet na het bekijken van jouw bericht.

Clickbait

Misleidende kop van een artikel om kliks te verzamelen. Bv: “WIN GRATIS SEKS, KLIK HIER”

Confrontatie-matrix

Een visuele voorstelling waarbij beschreven sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreigingen tegenover elkaar worden gezet. Deze geeft men uit onderzoek een score en hieruit wordt bepaald waar de aandachtspunten liggen.

Content

Informatie dat je creëert en distribueert.

Content curation

Bestaande informatie, uit bijvoorbeeld een blog, verzamelen en digitaal verdelen (email, Facebook) om een bepaalde doelgroep aan te spreken.

Het woordenboek is voor jullie en van jullie. Zijn er woorden waarvan jij denkt: “Deze moet erbij”? Laat ons iets weten, want Den Dikke denkt nog lang niet aan afvallen!

Download gratis ‘Den dikke van marketing’.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.