Werkt Social Media Marketing In De Bouwsector?

Als ondernemer in de bouwsector heb je waarschijnlijk geen nood aan sociale media om klanten te winnen. Dus is het dan de moeite om je hiermee bezig te houden? Wel, het is een beetje zoals een auto hebben. Dat is niet NODIG om van punt A naar punt B te gaan. Maar het gaat wel veel sneller en aangenamer. Op dezelfde manier zorgt sociale media ook voor snellere groei van je bedrijf en in deze blog vertel ik je exact hoe.

Het grootste ding dat sociale media doet, is indruk maken.

Wanneer iemand op je sociale media komt kijken, wil men zien hoe je bedrijf in de markt staat en wat jullie al hebben gerealiseerd.

De grootste fout die vele bouwbedrijven maken, is dat ze online niet hetzelfde sterke bedrijf zijn dat ze in werkelijkheid wel zijn. Daarom is het hebben van goede foto’s, een duidelijk aanbod en een krachtige brand message uiterst belangrijk.

Deze interessante podcast geeft je alvast een snelcursus Instagram met nuttige tools en voorbeelden voor jouw onderneming!

Het Geheime Wapen

Het krachtigste dat je met sociale media kan doen is retargeten.

Zie, de meeste mensen beslissen niet na één advertentie. Ze komen in contact met advertenties en sites van verschillende bedrijven en overwegen die dan om na, laten we zeggen, 30 dagen te beslissen.

Wat we met sociale media kunnen doen, is mensen die onze website of profiel bezochten, onze berichten blijven tonen.

  • Zo herinneren mensen je beter omdat ze je logo vaker zien bijvoorbeeld.
  • Zo kan je meer van jezelf tonen en kan de klant zich op meer baseren dan een eerste indruk.
  • Zo val jij harder op dan alle andere concurrenten die wel ENKEL een eerste indruk maken en daarna hopen herinnerd te worden.
  • Zo kan jij de tijd nemen om je bedrijf echt voor te stellen.
  • Zo hoef je niet elke dag te posten en zorg je ervoor dat elk prospect je beste foto’s ziet.

En dit heeft niets te maken met hoeveel ‘likes’ je hebt, want met likes koop je niets. Wat dit wel doet is zorgen voor meer naamsbekendheid, meer mond-tot-mond reclame, meer offerteaanvragen en verkoop!

Jij weet dus nu dat het van cruciaal belang is om in te zetten op sociale media in de bouwsector. Je oefent invloed uit op deze manier.

Nog Één Ding

Laat je niet vangen. Sociale media is maar een kleine schakel van de hele marketingstrategie. Een combinatie van social media marketing, Google ads en offline campagnes vormen vaak dé sleutel tot succes.

Om je op weg te helpen, hebben we de 6 marketingstrategieën even op een rijtje gezet waar jij als bouwonderneming van op de hoogte moet zijn! 

Vond je deze blogpost waardevol? Laat het ons zeker weten en deel het met jouw netwerk van ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.