Moderne marketing: zo doe je het - Stigo

Moderne marketing: zo doe je het

Jaren hebben bedrijven de strategie toegepast om te vertellen over zichzelf. KIJK NAAR MIJ MIJ MIJ.

vb: Wij hebben een nieuwe promotie, wij gaan uitbreiden, wij doen mee aan, we zijn fier op, ons product dit en dat….

Ja er zijn momenten om zulke dingen te delen maar laat vooral potentiële klanten niet in de koud staan. Hij heeft vragen, noden, wensen, twijfels die hij opgelost wil zien voor hij een bedrijf vertrouwen geeft. In efficiënte moderne marketing anno 21ste eeuw staat de klant centraal.

Bedrijfsgericht -> Klantgericht

Beantwoord zijn noden, wensen en twijfels met content –> Emails, blogs, foto’s, video’s
Door deze noden, wensen en twijfels juist te beantwoorden gaat een mogelijke klant positief beïnvloed worden.

Daarnaast is het de kunst om de juiste content, op de juiste moment voor het juiste klantenprofiel te voorzien.

Met de juiste moment bedoel ik de fase waarin hij zit in het proces tot aankoop.

We kijken naar het proces dat de klant doorloopt om tot een aankoop te komen. Dit verloopt volgens Hubspot als volgt.

costumer journey

Dit noemen fancy marketeers ‘the buyers journey’. Dit is een opeenvolging van stappen die iemand doorloopt om klant en uiteindelijk ambassadeur van je bedrijf te worden.

Voorbeeld:

Aantrekken – Van onbekend naar bezoeker

Jan kent bedrijf XY niet –  via een blog, advertentie, PR… komt hij positief in aanraking met bedrijf XY.

Converteer – Van bezoeker naar lead

Hij blijft interesse tonen en download een stappenplan, komt naar een event of hij schrijft zichzelf in op de nieuwsbrief.

Close: Van Lead naar klant

Door overtuigingde content, emails of een positief contact met het sales team besluit hij klant te worden.

Delight – Van klant naar ambassadeur

Vanwege de uitstekende klantervaring beslist Jan om bedrijf XY aan  te bevelen aan Erik. Waarna voor Erik het hele proces opnieuw begint.

2017-11-15T10:45:39+00:00